Airsoft Forum banner

AEG: Pytanie o krótki skok

22K views 27 replies 4 participants last post by  Sitting_Duck  
#1 ·
Usunąłem ostatnie 3 zęby na listwie zębatej tłoka i po prostu się zastanawiam... Jaką różnicę robi USUNIĘCIE 'OSTATNICH' 3 zębów na kole zębatym sektora zamiast 'PIERWSZYCH' 3???

- Mam nadzieję, że możesz mi pomóc.. :)
 
#2 ·
Będzie to miało inny wpływ na rozrząd zaworów, w obu przypadkach może to zaburzyć rozrząd zaworów i spowodować problemy z kompresją. Usunięcie zbyt dużej ilości po stronie ssącej spowoduje zbyt wczesne cofnięcie dyszy, zrobienie tego po stronie wydechowej spowoduje odwrotny efekt.
 
#4 ·
Zasadniczo ss po stronie krótkiego odbioru jest pożądane, chyba że próbujesz naprawić jakiś dziwny problem z popychaczem. 3 przy zwolnieniu.. może być konieczne przycięcie płetwy popychacza, aby upewnić się, że dysza ma czas na osadzenie się w buckingu przed zwolnieniem tłoka
 
#5 ·
Okej - właśnie sprawdziłem..
Dysza powietrzna w rzeczywistości nie jest wciśnięta do końca do przodu, gdy tłok jest zwolniony..
Więc myślę, że muszę kupić nowe zębatki.. (naprawdę nie problem, i tak chciałem przejść na zębatki 16:1 :p)
- Ale tak.. ogromny błąd - przez pomyłkę usunięcie zębów zwalniających.. -_-
Dziękuję wam wszystkim :)
 
#6 ·
Zasadniczo ss po stronie krótkiego odbioru jest pożądane, chyba że próbujesz naprawić jakiś dziwny problem z popychaczem. 3 przy zwolnieniu.. może być konieczne przycięcie żeberka popychacza, aby upewnić się, że dysza ma czas na osadzenie się w buckingu, zanim tłok zostanie zwolniony
Możesz usunąć do 2 zębów po stronie zwalniania, a płytka popychacza zostanie zwolniona przed tłokiem. Właściwie wolę krótki skok równomiernie, aby jak najmniej wpływać na czas popychacza. Miałem już problemy z uszczelnieniem powietrza, skracając skok po stronie odbioru, ponieważ płytka popychacza została cofnięta, zanim tłok był całkowicie do przodu.
 
#8 ·
To jest niezwykle duży wałek rozrządu, podejrzewam, że możesz mieć z nim problemy z kompresją. Dlaczego w ogóle potrzebujesz krótkiego skoku?
 
#9 ·
Zapytaj pół tuzina osób, a najprawdopodobniej otrzymasz kilka nieco innych odpowiedzi.

Usunięto jeden lub dwa zęby - strona odbioru
Kiedy usuniesz trzeci ząb, to być może jest to trochę bardziej otwarte na rozważaną konstrukcję....
Konstrukcja 20rps nie będzie miała zbyt dużego znaczenia, ale 30rps tak, wtedy zdejmij trzeci ząb ze strony zwalniania i być może przytnij trochę płytkę popychacza imho

Szybszy pistolet będzie bardziej wybiegał w trybie półautomatycznym, więc popychacz będzie generalnie bardziej cofnięty, działając szybciej ze wszystkimi 3 zębami usuniętymi po stronie odbioru
Odpowiedzią jest cyklowanie pod koniec dnia z niskim ładunkiem 7,4 V lub być może AB mosfet, ale każdy pistolet będzie inny, a każdy konstruktor będzie miał swoje własne preferencje w oparciu o własne ustalenia....

Najprawdopodobniej, jeśli rozważasz zestaw kół zębatych 16:1, to sektor 16:1 będzie kompatybilny ze standardowym zestawem 18:1. Sektory o wyższej prędkości 12/13/14:1 nie są kompatybilne ze standardowymi zestawami kół zębatych.

Myślę, że może 2 z odbioru i 1 ze zwolnienia to chyba dobry sposób
Niektórzy mogą powiedzieć, że pomaga to zrównoważyć ciężar na sektorze, ale nie sądzę, żeby miało to zbyt duże znaczenie dla łagodnych konstrukcji prędkości imho
Może przyciąć płetwę popychacza tylko wtedy, gdy działa na 11,1 V lub używa dużego klipsa opóźniającego, zależy to od tego, jak duża jest płetwa na początek

Jeśli nie jesteś pewien, zdejmij 2 zęby odbioru na sektorze
Lżejszy tłok - ser szwajcarski bez łożyska itp....
Zobacz, jakie fps otrzymasz - jeśli powiedzmy 15 fps lub tak za wysoko, rozważ 3 ząb ze strony zwalniania, jeśli to konieczne (lub słabszą sprężynę)
Jeśli masz dłuższą lufę, będziesz potrzebował dłuższego skoku
(w zależności również od portu cylindra)

Soz za bardziej mylące cię, ale imho to nie jest prosta odpowiedź tak/nie dla każdej konstrukcji pistoletu i większość z nas powie lub zrobi rzeczy nieco inaczej, myślę.
 
#13 ·
Wow, to duży klips opóźniający.....

Płytka popychacza musi się zwolnić z dużym wyprzedzeniem, aby wprowadzić kulkę do hop-up i uszczelnić tuż przed zwolnieniem tłoka i narastaniem kompresji.

Sam bym przyciął płetwę w linii do miejsca, w którym znajduje się środek wału osi - w tym momencie nic więcej. To sprawiłoby, że byłaby jak płytka popychacza dsg.
Upewnij się, że sprężyna popychacza jest dość sztywna - możesz ją przyciąć i skręcić cewkę, aby uzyskać nieco mocniejszą sprężynę, aby popychacz powracał szybciej i na czas.

Zazwyczaj nie trzeba robić tego tak dużo w przypadku konstrukcji 18:1, ponieważ nie będzie ona cyklować tak szybko w standardowej konfiguracji, ale 3 zęby zwalniające nieco zmienią timing i dlatego próbują zrekompensować wczesne zwolnienie tłoka lub późne zwolnienie płytki popychacza.

Ładny tłok SHS - cholernie lekki tłok, więc nie jest potrzebny ser szwajcarski
dobry tłok do v3 lub v2 bez tylnego okienka inspekcyjnego - około 13 g

Usuwając zęby, odejmujesz około 10 do 15 fps na ząb
Ponadto, jeśli skorygowałeś AoE, zmniejszy to skok/fps o około jeden ząb
Chociaż często, jeśli używasz prowadnicy sprężyny łożyskowej, zwykle kompensuje to korektę AoE

Powinieneś więc zmniejszyć powiedzmy 40 fps z pełnego skoku chrono
ale inne czynniki, takie jak AoE, możliwa lepsza uszczelka, głowica cylindra ptfe itp.
może to zmienić ostateczną oczekiwaną wartość, zwłaszcza jeśli poprawiłeś złą uszczelkę w standardowym pistolecie

Jednak jeśli timing popychacza jest nieco nieprawidłowy, co podejrzewam, wpłynie to na uszczelnienie kompresyjne w czasie w dyszy/buckingu

Przyciąłbym płetwę popychacza, patrząc na to, jak duży jest ten klips opóźniający
Po prostu umieszczenie standardowej zębatki sektorowej na ekranie w linii z twoim zdjęciem pokazuje duże opóźnienie w przytrzymywaniu płytki popychacza - wow, to duże opóźnienie

Powinienem więc wygooglować płytkę popychacza dsg w celach informacyjnych lub przyciąć/pilnikować płetwę do środka osi - nic więcej

Zobacz, co mówią inni, ale to moje przeczucie, jeśli mam być szczery

Przypuszczam, że twój pistolet to G36 lub AK z lufą powiedzmy 363 lub poniżej, patrząc na port i skok tłoka itp.....

P.S. - Zepsułem wyjmując najpierw złe zęby - żyj i ucz się, jak to mówią
 
#18 · (Edited)
Myślę, że to by zadziałało? :D
- Dysza powietrzna jest tutaj całkowicie do przodu.

Czy to był ten mod dsg, który miałeś na myśli Sitting_Duck? :)
WHOAH - ostrożnie z przycinaniem

Tak, ale powiedziałem ŚRODEK osi ty - przycięty POWYŻEJ tego

Sam bym zeszlifował płetwę w dół w linii do miejsca, gdzie znajduje się środek wału osi - nie więcej w tym momencie. To sprawiłoby, że byłoby to jak płytka dsg tappet.
powinno być OK, ponieważ klips opóźniający jest masywny
ale następnym razem proszę jak przy początkowym Short Stroking
czekaj sekundę, aby sprawdzić, czy tniesz lub przycinasz właściwe rzeczy we właściwej ilości
teraz to przycięcie może być o mm lub więcej za dużo, ale myślę, że może być OK - po prostu

Jeśli nie uruchamiasz go zbyt szybko na silniku prędkości 11,1 V
powinno być OK - duży klips powinien działać
Płetwa faktycznie cofa się najbardziej na początku i zaczyna powoli kurczyć się na środkowej części płetwy w kierunku końca - kawałek, który odciąłeś
Klips opóźniający utrzymuje go otwartym nieco dłużej przy jego najdalszym cofnięciu, że tak powiem

To "powinno" działać mniej więcej tak samo jak standardowy tappet z normalnym sektorem bez dużego klipsa opóźniającego

ALE - tylko jeden sposób, aby się dowiedzieć......

Spróbuj następnym razem nie wchodzić tak szybko - myślę, że powinno być OK w łagodnej konstrukcji
ale będzie musiał "suck it n see", jak to mówią, jeśli dobrze się karmi ze wszystkimi problemami z synchronizacją...

żaden prawdziwy problem, jeśli tak się nie stanie - wszyscy popełniliśmy błędy, skacząc na głęboką wodę, ale mądrość osiąga się tylko wtedy, gdy wszyscy uczymy się na własnych błędach...

po prostu odłóż brzeszczot/pilnik/dremel i nie tnij już więcej rzeczy - proszę
 
#19 ·
Wydajesz się przesadzać z korektą aoe, patrząc na zęby tłoka. #2 zawsze schodzi, ale tylko odrobina jest potrzebna od #3, jeśli w ogóle. Z metalową listwą zębatą shs będziesz w porządku przy łagodnej konstrukcji, ale gdyby to była polimerowa, półmetalowa listwa zębata, zawiodłaby w krótkim czasie. Nie musi być na godzinie 12:00, po prostu zmaksymalizuj kontakt między zębem podnoszącym a zębem tłoka.
 
#20 · (Edited)
Szybcy budowniczowie, których widziałem, usuwają #1 i połowę #2?
Ja też tak zrobiłem...?
(Zrobiłem to, żeby poprawić moje AoE - Oto zdjęcie ;))

- Zamierzam używać 11.1V LiPo @ SHS High Torque z JG Stock 18:1.
To powinno dać mi 24rps na sprężynie m120..

Właśnie zamówiłem nowe koło zębate sektora, delayer, tappet plate i dyszę powietrzną.
- Moja dysza powietrzna i tak wymagała wymiany, a pozostałe części nie są drogie, więc po prostu zamówiłem nowe, a potem usunę odpowiednie zęby koła zębatego sektora :D

Dziękuję bardzo za pomoc Sitting_Duck - Zepsułem to, ale tak.. To lekcja, prawda?
 

Attachments

#21 ·
Z wyglądu tego zdjęcia mogłeś zdjąć ~0,75 mm mniej z drugiego zęba. Potrzebujesz tylko tyle, żeby oczyścić zęby sektora. Wygląda na to, że masz dużą szczelinę (może nie tylko przez kąt zdjęcia) obróć swój sektor i tłok i zobacz, czy ten krótki ząb styka się z kołem zębatym sektora, zanim #3 zacznie się zazębiać. Jeśli tak, to wszystko w porządku i to tylko ja widzę zdjęcia, a nie osobiście, co jest problemem. Jeśli nie dotyka, obciążasz ząb podnoszący na tłoku i kole zębatym i zasadniczo kończysz z podobnym problemem do nie dostosowywania aoe. Obciąża punktowo 1 miejsce, ale teraz pod większym obciążeniem sprężyny i może spowodować awarię (szczególnie w przypadku tłoków z zębami polimerowymi). Zazwyczaj staram się unikać nadmiernej korekty aoe, aby nie dotykać zbytnio #3, jeśli w ogóle (#1 to ząb podnoszący).
 
#22 ·
W zależności od materiału użytego do korekcji AoE....
Pełne sprawdzenie siatki AoE powinno być wykonane ze sprężyną.
Podkładki neoprenowe nadal lekko się kompresują pod obciążeniem.
Sorbothane + neoprenowy top będzie bardziej się kompresować.

W związku z tym pełne i ostateczne sprawdzenie AoE powinno być wykonane pod obciążeniem ze sprężyną.

Nie przejmuj się tym zbytnio, spoglądam na moje pierwsze próby - jeez, były okropne
(właściwie pierwszy w ogóle nie zadziałał i się poddałem - zbyt źle, żeby wymieniać lub przyznać się)

Istnieją dwa główne typy dysz AK długie/krótkie
nie jestem pewien, jakiej dyszy używa JG - tajne dostarczają wielu informacji na temat swoich dysz, które sprzedają - długości mogą się różnić w zależności od niektórych modeli niektórych pistoletów niektórych marek..

Kolejna rzecz, której się uczysz - zawsze dokonuj bardzo bliskich porównań podczas montażu części
suwmiarka cyfrowa jest również tego warta

Tylko myśl - upewnij się, że tłok SHS nie zacina się lub jest nieco za ciasny
w niektórych pudełkach tłoki SHS mogą być odrobinę za szerokie i zacinać się w pudełku
sprawdź, zakładając tłok bez cylindra - a następnie sprawdź, czy opada w górę/w dół ok, gdy przechylisz zmontowane pudełko
Czasami tłok lub prowadnice pudełka wymagają lekkiego wygładzenia, aby działały ładnie
Albo później dowiadujesz się, że pistolet działa wolniej niż oczekiwano z powodu zacinania się

można było po prostu poprosić GunFire o obniżenie sprężyny dla ciebie
ale gdzie w tym zabawa, mówię - ahh wtf musisz rozbić kilka jajek, żeby zrobić omlet
 
#23 ·
AoE jest wykonane z wierzchu Sorbo+neopad.
Wiem, że zostanie trochę ściśnięte (przepraszam za słabe zdjęcie), ale jest zrobione tak, żeby było w porządku przy niewielkim ściśnięciu..
Założyłem Sorbo i neopad (bez kleju - tylko lepki sok, który jest na podkładkach), wcisnąłem tłok i złożyłem skrzynię biegów - potem tylko cofnąłem tłok trochę i wbiłem go w podkładki.. Taki był efekt po otwarciu pudełka.. I wciąż ma jeszcze trochę do ściśnięcia :)
- Kupiłem długą dyszę powietrzną - standardowa miała 20.xx mm
Wiem o dopasowaniu tłoka i sprawdzę to :p
 
#24 ·
Z tego zdjęcia wynika, że mogłeś zdjąć ~0,75 mm mniej z drugiego zęba. Potrzebujesz tylko tyle, aby oczyścić zęby sektora. Wygląda na to, że masz dużą szczelinę (może nie tylko ze względu na kąt zdjęcia), obróć swój sektor i tłok i sprawdź, czy ten krótki ząb styka się z kołem zębatym sektora, zanim #3 zacznie się zazębiać. Jeśli tak, to wszystko jest w porządku i to tylko ja widzę zdjęcia, a nie osobiście, co jest problemem. Jeśli się nie styka, obciążasz cały ładunek na zębie odbiorczym na tłoku i kole zębatym i zasadniczo kończysz z podobnym problemem do nie dostosowywania aoe. Obciąża punktowo 1 miejsce, ale teraz pod większym obciążeniem sprężyny i może spowodować awarię (szczególnie w przypadku tłoków z zębami polimerowymi). Zasadniczo staram się unikać nadmiernej korekty aoe, aby nie dotykać zbytnio #3, jeśli w ogóle ( #1 to ząb odbiorczy)
To lepsze zdjęcie :)Ząb nr 2 faktycznie zazębia się trochę za bardzo... A nr 3 zdecydowanie zazębia się przed nr 4 :)
 

Attachments

#26 ·
Zawsze usuwam cały 2. i 3. ząb za pomocą tłoków zębatkowych ze stali, robiłem to z konfiguracjami ciągnącymi M150 pełnym skokiem przy 32 obr./s i nic złego się nie stało. To oczywiście inna historia z tłokami z plastikowymi zębami, ale w ogóle już ich nie używam.