Airsoft Forum banner

Upgrade A&K M249 Box mag.

5.1K views 5 replies 3 participants last post by  aotsukisho  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal,

Dus ik heb een A&K M249 die na een paar mods nu sneller schiet dan de standaard 16bps die het boxmag kan voeden. (Ik heb nog geen bps-meting kunnen krijgen)

Oorspronkelijk kreeg ik een "Hoger voltage beoordeeld" form factor 130 motor van ebay (is dat überhaupt een ding?) om een 9v batterij te laten draaien (de standaard wegwerp batterijen) maar nou ja, dat is duidelijk niet het geval want na slechts één spel dacht ik dat de batterij dood was, maar toen ik het controleerde, zat er nog veel sap in, dus misschien heb ik de motor gedood of heeft de batterij gewoon niet meer genoeg stroom?

Voordat hij het begaf, voerde hij consistent en hield hij gelijke tred met de lmg, maar merkte ik wel dat de batterij behoorlijk warm werd.

Kortom, ik ben waardeloos met elektronica en het kleine beetje solderen is oké, maar ik wil geen bullgear boxmag kopen omdat ze prijzig zijn en dat vereist dat ik in de versnellingsbak moet bedraden.

Ik dacht erover om in plaats daarvan een 7.4v lipo te proberen, maar weet niet zeker of dit überhaupt zou werken.

Iemand ideeën over hoe de bps van het boxmag te verhogen of enige hulp zou zeer op prijs worden gesteld!

Update hierop:

Ik heb ontdekt dat aftermarket Nerf-websites een goede selectie hebben van 130 form factor motoren die zijn ontworpen voor meer koppel of snelheid (afhankelijk van wat je wilt) en naar verluidt tot 12v zijn beoordeeld.

Ik wacht tot er een wordt bezorgd en update hier mijn bevindingen.

#2 ·
Spanning is spanning... je probleem is dat je het sneller moet voeden en de motor niet de oorzaak was van je bottleneck in snelheid... maar de spanning.

Je moet naar 12V gaan en ik wed dat de voeding het zou bijhouden.

Een 2S 7.4V lipo heeft minder bedrijfsspanning dan een 9V batterij. Ik zou een kleine 3S-batterij proberen in de ruimte die je hebt... en daarmee... moet je wat info van het web zoeken over spanning en lipo-gebruik en -veiligheid... je wilt je boxmag niet in het ergste geval in brand steken of je pack na één keer gebruiken verpesten door het te veel te ontladen.

#3 ·
Nou, ik heb eindelijk een update!

Bedankt Guges Mk3 voor het inzicht met betrekking tot mijn falen om te beseffen dat het overstappen van een 9v naar een 7.4V lipo zinloos was en uiteindelijk besloot ik om het boxmag rechtstreeks van de batterij te laten draaien die de LMG aandrijft.

Ten eerste de motor die ik heb gekocht. Het is geweldig. Veel hogere kwaliteit dan wat je vindt bij het zoeken naar 130-formaat motoren op internet, dus als iemand een goede kwaliteit 130-formaat motor wil, raad ik ten zeerste aan om naar aftermarket nerf-websites te gaan en er een op te halen. Ik heb maar £7 voor de mijne betaald en hij presteert beter dan de andere motoren met een mijl en omdat hij 12v is, kan hij de 11.1v lipo die ik gebruik zonder problemen aan.

Ten tweede was het moeilijke deel het beslissen hoe het ding van stroom te voorzien. Ik overwoog een aparte lus met een batterij in het boxmag zelf, maar dit leidde tot twee problemen en een ergernis. Ten eerste kreeg ik het magazijn nog steeds niet gevoed toen ik vuurde (omdat de microfoon dood was gegaan, dus ik had een andere optie nodig) en de vervelende vooruitzicht dat ik twee batterijen nodig had om het boxmag en de LMG te bedienen. Ten tweede was er de zorg dat de printplaat in het boxmag een hogere spanning niet aankon. Uiteindelijk besloot ik niet lui te zijn en te kiezen voor de beproefde methode om het boxmag te laten draaien op de lipo die de lmg gebruikt door het te bedraden in het circuit dat de motor voedt. Dit bespaarde een hoop problemen en betekende op de lange termijn ook dat ik geen drukschakelaar nodig had die afzonderlijk voor het magazijn gemonteerd hoefde te worden. Plus ik heb nu de mosfet die helpt mijn lipo te beschermen.

Dus na het installeren van de draden van mijn mosfet (motorkant) naar het boxmag en in de motor, stak het volgende probleem de kop op. Deze motor draait veel te snel! en mijn grootste zorg hierbij was het strippen van die zo fragiele plastic tandwielen in het magazijn. Om dit te omzeilen, besloot ik een motorsnelheidsregelaar op te halen. Slechts £4 voor twee en heel gemakkelijk te gebruiken. Ik heb dit in het circuit bedraad en gewoon de bestaande montagepunten gebruikt voor de oude printplaat die bij het boxmag werd geleverd. Na wat testen (het aanpassen van de snelheid van de motor) heb ik nu een boxmag dat met de perfecte snelheid voedt zonder overvoeding en het is instelbaar, dus als ik ooit besluit om de ROF te verhogen, dan is een simpele draai aan de knop voldoende en kan het boxmag het bijhouden!

Ik hoop dat dit iemand in de toekomst helpt, want ik heb niet echt forum posts of video's gevonden die uitleggen hoe mensen hun boxmags instellen voor hoge ROF, behalve door het aan te sluiten op het hoofd 11.1v circuit. Ik moet BoogerMc credits geven die in 2016 een heleboel nuttige info heeft gepost, maar helaas werken de links die hij gebruikte voor diagrammen en video's ect niet meer.

#4 ·
Oorspronkelijk kreeg ik een "Higher voltage rated" form factor 130 motor van ebay (bestaat dat überhaupt?) om een 9v batterij te laten draaien (de standaard wegwerp batterijen), maar dat is duidelijk niet het geval, want na slechts één spel dacht ik dat de batterij leeg was, maar toen ik hem controleerde, zat er nog een hoop sap in, dus misschien heb ik de motor kapot gemaakt of heeft de batterij gewoon niet meer genoeg stroom?
Een lagere KV motor kan op een hogere spanning worden gebruikt, maar het gaat erom binnen de mechanische grenzen te blijven, namelijk het maximale toerental. Verschillende motoren hebben verschillende piek-efficiëntiecurves onder belasting, meestal is dat ongeveer 50% onbelast toerental.

9v batterij levert een hogere spanning, maar de capaciteit is zo laag dat hij dit niet lang kan volhouden. De meeste 9v NiMH's zitten in de 200-300mAh range. Je zult een grote spanningsdip ervaren, zelfs onder 'lage' belasting, wat betekent dat na een tijdje de 9v goed kan lijken bij het meten zonder belasting, maar wanneer hij op een motor is aangesloten, is hij niet in staat om genoeg stroom te leveren om hem te laten draaien.

Spanning is spanning... je probleem is dat je hem sneller moet voeden en de motor niet de bron was van je bottleneck in snelheid... maar de spanning.
Stop alsjeblieft met dit te zeggen, het gaat in tegen het hele punt van het testen van batterijen. Als spanning spanning is, dan is Titanpower goed

Ten tweede was het moeilijke deel het bepalen hoe het ding van stroom te voorzien.
Als je handig bent met het bouwen van circuits, heb ik een MOSFET add-on ontworpen om een laagspannings-ESC in staat te stellen een hoogspanningsbatterij/motor te schakelen.

Als de motor goed werkt met de primaire batterij, is dat echter de beste en eenvoudigste oplossing.

#5 ·
Oké, ik zal het weer uitbreiden naar: Spanning is spanning, ongeacht de bron, en het moet in staat zijn om lineair te leveren onder belasting.

#6 ·
Alright, I will expand it back to Voltage is Voltage regardless of source and it needs to be able to be linear delivery under load.
Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen de gemeten open spanning en de interne weerstand die bijdraagt ​​aan spanningsval onder belasting.

Als je het hebt over een lineaire ontladingscurve van een batterij, komt lipo niet in aanmerking, aangezien hun relatief vlakke ontladingscurve een van hun wenselijkere eigenschappen is (na hun energie/vermogensdichtheid). Zelfs als de batterij ontlaadt, laat deze dit niet zozeer zien in termen van daling van het uitgangsvermogen tot het allerlaatste.

^ eerste grafiek toont vergelijking van typische ontladingscurves van verschillende oplaadbare batterijchemieën. Merk op hoe weinig de spanning daalt tot ongeveer 15-20% capaciteit

^ deze pagina zijn testresultaten van voornamelijk alkalische chemieën, de ontladingscurve hiervan is lineairder. Merk op dat deze grafieken V-Ah zijn, niet V-DoD zoals de vorige link. De batterij wordt als volledig ontladen beschouwd voordat de helling bijna verticaal verloopt.

Minder interne weerstand is goed. In het algemeen:
  • Hogere C-batterijen hebben een lagere IR
  • Grotere mAh-batterijen hebben een lagere IR
  • Lithium-ion polymeer pouch-type cellen hebben een lagere IR dan lithium-ion cilindrische cellen

Het minimaliseren van parasitaire verliezen in de vorm van impedantie in de rest van de AEG is ook goed
  • Betere connectoren hebben een lagere impedantie
  • Lagere draaddikte (groter) heeft een lagere impedantie
  • Betere kwaliteit draad (hoger aantal strengen) is flexibeler en heeft een lagere impedantie