Airsoft Forum banner

Wat is het doel van actief remmen en wat is het?

1 reading
6.4K views 9 replies 8 participants last post by  Hyperslow556  
#1 ·
Wat is het doel van actief remmen, en wat is het?

#2 ·
Actief remmen is waarbij de ETU de motor gebruikt om de aandrijving te vertragen, omgaan met of het elimineren van overspin. Er is eigenlijk een draad die gaande is tussen een aantal van onze meer technisch gekwalificeerde leden die tot in extreme details gaat... Kijk rond en ik ben er zeker van dat je het ergens zult vinden. Ik lijk het kwijt te zijn.

#7 ·
Ik heb die thread opnieuw gelezen en ik denk dat ik het nu beter begrijp. Is het "percentage" van actief remmen zo ongeveer de hoeveelheid energie die wordt besteed aan het sneller laten stoppen van de motor?
De percentage-instelling is waarschijnlijk de PWM-duty cycle om een ​​soort controle te geven over de remkracht. Het aantal windingen, het toerental, het gewicht, de spoelkwaliteit etc. van het anker en de sterkte van de magneten beïnvloeden hoe sterk het remmen is. Over het algemeen heeft een neodymium-kan, een hoger aantal windingen of een lichter anker en het draaien van de motor met een hoger toerental een lager % nodig.

Houd er rekening mee dat deze energie ergens naartoe moet, daarom wil je maar zoveel remmen gebruiken als nodig is om onnodige warmteontwikkeling en slijtage door de stroompieken te voorkomen.

#5 ·
Nee, niet op een kwantitatieve manier... dit komt door de verschillen tussen eenheden, stroombronnen en systemen in het algemeen.

Omdat het deel uitmaakt van een groter systeem, is het slechts één variabele die van invloed is op waar de zuiger stopt of begint.

#8 ·
Kort: Actief remmen gebruikt elektriciteit om de motor te stoppen, omdat deze de motor niet laat draaien. In plaats van de stroom van 11 V te laten komen en de spanningen te laten afnemen tot stilstand, stopt Active-Braking de motor binnen milliseconden na het loslaten van de trekker, door een stroomstoot naar de collector te sturen die de voorwaartse stroom onderbreekt. Zonder AB duurt de motorvertraging net iets langer. Afwegingen: 'hogere cyclussnelheid', 'batterij loopt sneller leeg'.

Met dat geschreven: GEBRUIK GEEN A-B MET BORSTELLOOS.

#9 ·
Dat is de algemene opvatting van AB, dat het een 'tegenstroom' op de motor toepast die de rotatie vertraagt door in wezen te proberen hem in de tegenovergestelde richting te laten draaien. In de thread hierboven gelinkt kregen we zelfs een reactie van Gate-mensen die aangaven dat dit de manier is waarop het werkt, maar met wat aandringen en een oscilloscoop ontdekten we dat dit niet geldt voor moderne eenheden en zelfs niet voor sommige van de laatste generatie, waarvan ik dacht dat het wel zo was. In plaats daarvan gebruiken ze allemaal 'dynamisch remmen' dat de motorklemmen kortsluit via een weerstand of direct met PWM-regeling, waardoor de motor effectief wordt omgezet in een generator die een aanzienlijke belasting op het apparaat uitoefent en het vertraagt. Dynamisch remmen is over het algemeen de voorkeursmethode bij gelijkstroommotoren omdat het niet zoveel warmte genereert en niet zo hard is voor de motor/mech/etc., maar het gebruik van omgekeerde polariteit is technisch gezien de snellere methode om de rotatie te stoppen als er verder niets van belang is.

Dit is wat de motor ziet qua spanning wanneer AB in gebruik is - stabiel totdat de trekker wordt losgelaten, gevolgd door een zachte, gecontroleerde curve terwijl er ~2 ms wordt geremd, en dan uiteindelijk daalt naar 0 V. Zonder AB zou de spanning gewoon worden uitgeschakeld / dalen naar 0 V wanneer de trekker wordt losgelaten. Met AB met omgekeerde polariteit zouden we zien dat de spanning zich omkeert van +12 V naar -12 V gedurende een korte periode voordat deze terugkeert naar 0 V.