Airsoft Forum banner

Spuitmonden te over

1 reading
5.7K views 13 replies 6 participants last post by  rm105  
#1 ·
Mijn nozzle meet 20,96 mm, wat betekent dat een standaard M4 te lang is (21,4 mm). Ik heb een Lonex cilinderkop en ik heb verschillende "21mm" nozzles van Lonex gevonden die volgens mij compatibel zouden kunnen zijn en ik zie geen verschillen tussen hen. Ik zou een directe vervanging bestellen, maar ze zijn al maanden overal uitverkocht waar ik heb gezocht.

Weet je of nozzles compatibel zijn tussen een M4-stijl cilinderkop en de verschillende hieronder vermelde wapenmodellen?

De MC51 vermeldt V2 versnellingsbak toen ik het opzocht en een kerel op reddit vermeldde dat de G3-A3 zes jaar geleden V2-compatibele onderdelen gebruikte. Ik denk dat de eerste link compatibel is, maar ik ben hier pas een maand mee bezig... het begon met een veerwissel...

Het lijkt erop dat de nozzle gewoon de BB's naar binnen moet duwen en moet afdichten op de rubberen lippen van het hop-rubber. Zijn er andere afmetingen waar ik me zorgen over moet maken?

Lonex POM G3-A3 / A4 / SG-1 / MC51 Air Nozzle

Lonex POM LMG Air Nozzle

Lonex POM PSG-1 Air Nozzle

Het is voor een ICS CXP MARS.II, maar ik neem aan dat dit geen populair wapen is, dus kreeg ik geen antwoord.

#2 · (Edited)
Ik neem aan dat die van jou 21 mm is, waarbij het verschil van 0,04 mm te wijten is aan de fabricage. Maxx maakt een nozzle met variabele lengte als je een exacte match wilt:

Voor nozzles zijn de vorm van de punt en de lengte belangrijk - beide kunnen van invloed zijn op de luchtdichtheid.

Wat betreft nozzles die passen op cilinderkoppen in verschillende wapens, moet je controleren of de 'steunbuis' van de nozzle op de cilinderkop dezelfde maat heeft. Voor zover ik weet, gebruiken AEGs allemaal dezelfde *diameterondersteuning, maar er kunnen een paar vreemde eenden tussen zitten?

• Like
Reactions: POG opoorator
#6 ·
Ik stel me voor dat die van jou een 21 mm is, waarbij het verschil van 0,04 mm te wijten is aan de fabricage. Maxx maakt een sproeier met variabele lengte als je een exacte match wilt:

Voor nozzles zijn de vorm van de tip en de lengte belangrijk - beide kunnen van invloed zijn op de luchtdichting.

Wat betreft nozzles die passen op cilinderkoppen in verschillende wapens, moet worden geverifieerd dat de 'steunbuis' van de nozzle op de cilinderkop dezelfde maat heeft. AFAIK gebruiken AEGs allemaal dezelfde *diameterondersteuning, maar er kunnen een paar vreemde eenden tussen zitten?
Ik hou echt van het ontwerp van de Maxx, maar ik spaar mijn centen zodat ik ze kan verliezen aan inflatie en ik wil geen andere nozzle riskeren die strak aanvoelt, dus ik wil vasthouden aan lonex nozzles voor de lonex cilinderkop. Tot nu toe leer ik dat het heel gemakkelijk is om in dit spel een nickel and dime konijnenhol in te gaan! Bedankt voor de reactie!

#3 ·
Er zijn een paar vreemde CH-buislengtes. De PTS Masada (niet A&K) heeft een zeer lange buis, de G36 heeft lange en korte versies en de AUG heeft ook een langere dan "normale" buis.

#8 · (Edited)
Hier is een STERK vereenvoudigde afbeelding van Airsoft-mondstukken.

Image

De meeste hebben ronde kragen. Item links.

Image

Een zeer kleine minderheid heeft de 1/2 vierkante kraag, te vinden in G36 en sommige KWA AEG's - item rechts.

Je kunt altijd een lang mondstuk laten werken door het passend te vijlen (dat is wat we 19 jaar geleden deden) als het nodig is. Mondstukgeometrie is geen "eenvoudige" factor. Sommigen hebben kruisen, sommigen hebben stippen... sommigen zijn taps toelopend, sommigen zijn plat. Dit beĂŻnvloedt het plaatsen van de bb.

Image

Het ding dat je niet "nodig" hebt in een mondstuk is de interne o-ring. Omdat je een ingenieur bent, weet je uit de vloeistofdynamica dat de luchtstroom zich in de richting van de minste weerstand beweegt. En aangezien de "actie" zo snel gebeurt en de AEG geen gesloten systeem is. De ruimte tussen het mondstuk en de luchtbuis van de cilinderkop hoeft niet te worden afgedicht. De topmakers weten dit... Tokyo Marui (Japans), Krytac (oude Airsofter uit de jaren 90), KWA (dezelfde man die naar Krytac ging)... etc. En het willekeurig plaatsen van een "o-ring"-mondstuk op de cilinderkop van een andere fabrikant kan "weerstands"-problemen veroorzaken... dat de beweging vertraagt.

Toen o-ring mondstukken uitkwamen, was dat voor uitlijningsproblemen met in China gemaakte onderdelen (van één fabriek) die extreem losse toleranties hadden. Interne openingen in sommige vroege AEG's uit China hadden een opening van 0,8 mm tussen mondstuk en luchtbuis... met verkeerd afgemeten luchtbuizen en slordige vormgeving voor de tappet... je begrijpt het wel. Ze hebben het probleem opgelost met een mondstuk o-ring. De Chinezen recyclen in plaats van weg te gooien... en dan krijgt iemand een slecht passend onderdeel en kloont het... de tolerantie wordt slechter. Combineer het dan met de verkeerde Airsoft-mentaliteit en de info raakt echt vervuild en dat is waar we staan in de Airsoft-industrie die geen standaarden heeft...

En zoals je kunt zien... het wordt ingewikkeld.

Image

#9 ·
Hier is een STERK vereenvoudigde afbeelding van Airsoft Nozzles.

View attachment 279878
De meeste hebben ronde kragen. Item aan de linkerkant.

View attachment 279879

Een zeer kleine minderheid heeft de 1/2 vierkante kraag, te vinden in G36 en sommige KWA AEG's - item rechts.

Je kunt altijd een lange nozzle laten werken door hem passend te vijlen (dat is wat we 19 jaar geleden deden) als het nodig is. Nozzle geometrie is geen "simpele" factor. Sommige hebben kruizen, sommige hebben stippen... sommige zijn taps toelopend, sommige zijn plat. Dit beĂŻnvloedt de plaatsing van de bb.

View attachment 279880

Het ding dat je niet "nodig" hebt in een nozzle is de interne o-ring. Omdat je een ingenieur bent, weet je uit de vloeistofdynamica dat de luchtstroom zich in de richting van de minste weerstand beweegt. En aangezien de "actie" zo snel gebeurt en de AEG geen gesloten systeem is. De ruimte tussen de nozzle en de luchtbuis van de cilinderkop hoeft niet te worden afgedicht. De topmakers weten dit... Tokyo Marui (Japans), Krytac (oude Airsofter uit de jaren 90), KWA (dezelfde man die naar Krytac ging)... etc. En het willekeurig plaatsen van een "o-ring" nozzle op de cilinderkop van een andere maker kan "weerstand" problemen veroorzaken... dat vertraagt de beweging.

Toen o-ring nozzles uitkwamen, was dat voor uitlijningsproblemen met in China gemaakte onderdelen (van één fabriek) die extreem losse toleranties hadden. Interne openingen in sommige vroege AEG's uit China hadden een opening van 0,8 mm tussen de nozzle en de luchtbuis... met verkeerd afgemeten luchtbuizen en slordige vormgeving voor de tappet... je begrijpt het wel. Ze hebben het probleem opgelost met een nozzle o-ring. De Chinezen recyclen in plaats van weg te gooien... en dan krijgt iemand een slecht passend onderdeel en kloont het... de tolerantie wordt slechter. Koppel het dan met de verkeerde Airsoft mentaliteit en de info raakt echt vervuild en dat is waar we zijn in de Airsoft industrie die geen standaarden heeft...

En zoals je kunt zien... het wordt ingewikkeld.

View attachment 279881
Ik waardeer de geschiedenis. Het is veel erger dan ik dacht! Ik had de theorie dat de meeste wapens zo waren ontworpen dat de versnellingsbak in de afmetingen paste, dan compenseerden de nozzle lengtes voor de variaties en dan gaven slechts enkele leveranciers ons de afmetingen.

Ik had nog geen aannames gevormd over de afdichting van de nozzle, behalve dat ik dacht dat consistente lekken nog steeds nauwkeurig kunnen zijn. Je herinnert je misschien dat ik benieuwd was waarom er meestal een enkele o-ring was die onstabiel leek te zijn.
Mijn standaard nozzle heeft een gedeeltelijk kruis. Ik dacht dat het misschien voor een soort Venturi-effect was. Ik denk echter dat het hol is, wat erop lijkt te wijzen dat het in principe zonder reden is gedaan (achteloze kopie van een ander ontwerp?) omdat een rond gat hetzelfde werk zou doen met minder bewerking. Ik zal het moeten bekijken en erover nadenken.

Hebben de pakkingen (hop rubbers) zoveel variatie van wapen tot wapen? Ik merkte dat mijn standaard pakking langere feed lips heeft dan de maple leaf Macron. De BB's hebben een beetje kracht nodig om er doorheen te komen, terwijl ze gewoon door de Macron vallen.

#10 ·
Het verschil tussen de 3 was 0,44 mm van grootste tot kleinste. TM is nul. Prom. Was 0,29 kleiner en Guarder was 0,15 groter in de opening.

#11 ·
Ik heb gemerkt dat nozzles heel verschillend passen op verschillende cilinderkoppen, wat impliceert dat er inderdaad diameterverschillen zijn. Geen schuifmaatresultaten om het te bewijzen, alleen mijn persoonlijke ervaring bij het testen op wiebelige nozzles. Ik haat nu o-ring nozzles. Ze wiebelen eigenlijk altijd.

#13 ·
Niet alleen fabrikanten....eindgebruikers. Het heeft een o-ring dus het "moet" voor compressie zijn...is hun logica.

Sommige fabrieken waren 12 jaar geleden zo out of spec. Het was makkelijker om een o-ring als spacer te plaatsen voor uitlijning dan om de nozzle opnieuw te maken voor het project.

In persoon vraag ik dan, waar zijn o-ringen aan de "buitenkant" van een AEG-loop voor? Compressie...dan zeggen ze...uh...ja...uh..nee. Ik vertel ze dan...uitlijning.